Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Gry i zabawki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia F2
(3)
Autor
Andruszkiewicz Jaro
(1)
Gumienny Waldek
(1)
Gupta Ananda
(1)
Matthews Jason
(1)
Simonitch Mark
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
14-17 lat
(3)
Dorośli
(3)
Młodzież
(3)
9-13 lat
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Gry planszowe
(3)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(3)
3 wyniki Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Magnaci : gra o Rzeczpospolitą : Boże Igrzysko [Gra planszowa] / Jaro Andruszkiewicz i Waldek Gumienny. - Opole : Vertima ; copyright 2016. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 30 x 30 x 7 cm.
Czas gry 60 minut
Liczba graczy 2-5
Zawartość pudełka: kartonowa plansza, kolorowa instrukcja wraz z przykładami, 65 kart Familii, 25 kart Konfliktów, 25 kart Praw, 4 karty Senatorów, 192 kartonowe znaczniki (12 Królów, 5 Przewaga/Dominacja, 175 Posiadłości), 17 drewnianych znaczników (5 Sejm Niemy, 1 Czarne Chmury, 1 Twierdza, 1 Klasztor, 1 Pałac, 3 Rozbiór, 5 Magnatów), kartonowa wypraska, woreczki strunowe na komponenty, karta pomocy oraz konspekt lekcji historii
Boże Igrzysko: Magnaci, to nowoczesna gra planszowa, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie unii lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze familie: Lubomirscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie i Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talia kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie im się powierzy... Chyba że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali czynią dla jego familii wiele. Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich familii. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw. Grającego w Magnatów czeka wiele trudnych dylematów. Najznamienitsi członkowie familii zapewnią korzystne prawa w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Łatwo też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim familia zdobędzie majątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto podejmie się wyprawy na Inflanty? Czy znów - z braku innych kandydatów - na czele wojsk chroniących kraj przez najazdem staną „Pierzyna”, „Dziecina” i „Łacina”? Czy wystarczy determinacji, by ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry 120+ minut
Liczba graczy 2
Zawartość pudełka: 260 znaczników, plansza o wymiarach 56×84 cm, 110 kart, 2 sześcienne kości, instrukcja, 2 arkusze pomocy gracza
W 1945 roku wątpliwi sojusznicy zatrzymali nazistowską machinę wojenną, podczas gdy dumne Cesarstwo Japonii zostało rzucone na kolana przez najbardziej niszczycielską broń w historii ludzkości. Spośród dawnych potęg światowych utrzymały się wyłącznie dwa supermocarstwa. Świat nie miał jednak szczęścia, by odetchnąć z ulgą przed pojawieniem się nowego konfliktu. W przeciwieństwie do starcia na wielką skalę z poprzednich dekad, ta wojna będzie prowadzona nie przez żołnierzy i czołgi, lecz przez szpiegów i polityków, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców. „Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89” to gra dla dwóch graczy symulująca czterdzieści pięć lat walki o światową dominację pomiędzy Związkiem Radzieckim a Stanami Zjednoczonymi. Cały glob stanowi scenę, na której dwaj tytani walczą o rozszerzenie strefy wpływów dla swoich ideologii oraz obyczajów. Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, gdy dwa nowe supermocarstwa walczą o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989 roku, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone. „Twilight Struggle” to dynamiczna i nieskomplikowana gra, która kontynuuje tradycję gier „card driven”, zapoczątkowaną przez „We the People” oraz „Hannibal: Rome vs. Carthage”. Tak jak w przypadku pozostałych gier o mechanice napędzanej kartami, podejmowanie decyzji stanowi nie lada wyzwanie: jak najlepiej wykorzystać swoje atuty, by przy stale ograniczonych zasobach zdobyć przewagę nad przeciwnikiem? Rozgrywka wprost kipi ówczesnym klimatem. Plansza gry to mapa świata z okresu zimnej wojny, na której gracze przenoszą swoje znaczniki i poszerzają strefy wpływów, próbując pozyskać sojuszników i kontrolować kolejne państwa. Z kolei karty gry prezentują szeroki zakres wydarzeń historycznych, od konfliktów izraelsko-arabskich w latach 1948 i 1967, poprzez wojnę w Wietnamie i amerykańskie ruchy pacyfistyczne, aż po kryzys kubański, wyścig kosmiczny i wyścig zbrojeń, które doprowadziły świat na skraj nuklearnej anihilacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Lincoln [Gra planszowa] / gra Martina Wallace. - Opole : Vertima ; copyright 2018. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 23 x 32 x 5 cm.
Czas gry 90-120 minut
Liczba graczy 2
Zawartość pudełka: instrukcja, duża, pięknie zilustrowana, kartonowa plansza, 69 kart Unii, 50 kart Konfederacji, 2 drewniane dyski, kartonowe żetony oddziałów i fortów, kartonowe żetony kontroli
Nowe spojrzenie na amerykańska Wojnę Secesyjną. „Lincoln” to szybka, strategiczna gra wojenna, w której rozegrasz całą Wojnę Secesyjną w przeciągu dwóch godzin. Za pomocą dedykowanej talii kart pokierujesz wysiłkiem wojennym jednej ze stron konfliktu: zbudujesz i wprowadzisz do boju armie, zadbasz o transport, pozycję dyplomatyczną w Europie... W grze nie używasz kostki – rozwój wydarzeń będą determinowały decyzje graczy oparte o możliwości wynikające z dobieranych kart. Zarówno Unia jak i Konfederacja dysponują własnymi taliami kart, które są tak skonstruowane, by odzwierciedlić przewagi i słabości każdej ze stron konfliktu. W trakcie rozgrywki będziesz „niszczył” własną talię, trwale odrzucając z niej karty poświęcone na budowę nowych oddziałów i flot. Co więcej, wraz z postępem gry dojdą do talii nowe karty, coraz silniejsze dla Unii i słabsze dla Konfederacji – co odwzoruje faktyczną dynamikę tego konfliktu. Grając Konfederacją będziesz musiał się dwa razy zastanowić, zanim powołasz nowe oddziały – może to bowiem pozbawić twoja talię zdolności do transportu i dowodzenia wojskiem! Z kolei grając Unią będziesz działał pod nie mniejszą presja niż Prezydent Lincoln, ponieważ warunki zwycięstwa wymuszają na tobie szybkie stłumienie rebelii. Startowa pozycja Konfederatów jest bardzo mocna, zatem kilka błędów może sprowadzić na ciebie klęskę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej