Franz Klemens
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Gry i zabawki
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia F2
(7)
Autor
Roberts Nora (1950- )
(248)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(235)
Steel Danielle (1947- )
(224)
Drewnowski Jacek (1974- )
(223)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(223)
Franz Klemens
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(219)
Disney Walt (1901-1966)
(213)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(208)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(183)
Zarawska Patrycja
(183)
Prus Bolesław (1847-1912)
(167)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(157)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(145)
Szulc Andrzej
(144)
King Stephen (1947- )
(141)
Popławska Anna
(135)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(134)
Mazan Maciejka
(133)
Adamus Ludwikowska Jolanta
(129)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(129)
Zimnicka Iwona (1963- )
(129)
Szekspir William (1564-1616)
(127)
Barille Albert (1920-2009)
(125)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(122)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(122)
Fabianowska Małgorzata
(121)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(120)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(119)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(112)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(106)
Lem Stanisław (1921-2006)
(105)
Ławnicki Lucjan
(105)
Kraśko Jan (1954- )
(104)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(104)
Masterton Graham (1946- )
(103)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(102)
Siewior-Kuś Alina
(101)
Mróz Remigiusz (1987- )
(98)
Wilusz Tomasz
(96)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(95)
Gawryluk Barbara (1957- )
(94)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(93)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(93)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(91)
Rzehak Wojciech
(91)
Leszczyński Andrzej
(90)
Włodarczyk Barbara
(90)
May Karol (1842-1912)
(89)
Widmark Martin (1961- )
(89)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(88)
Spirydowicz Ewa
(88)
Tuwim Julian (1894-1953)
(88)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(86)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(86)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(85)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(85)
Marciniakówna Anna
(85)
Nawrot Bogumiła
(84)
Pratchett Terry (1948-2015)
(84)
Rudnicki Bogdan
(84)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(81)
Fleszarowa-Muskat Stanisława (1919-1989)
(81)
Goscinny Rene (1926-1977)
(80)
Courths-Mahler Jadwiga (1867-1950)
(79)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(78)
Nałkowska Zofia (1884-1954)
(77)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(76)
Domagalik Janusz (1931-2007)
(76)
Lipski Robert P. (1967- )
(76)
Szal Marek
(76)
Mortka Marcin (1976- )
(75)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(75)
Górska Danuta
(74)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(74)
Just Anna
(73)
Conrad Joseph (1857-1924)
(72)
Nakoniecznik Arkadiusz
(72)
Kabat Jan
(71)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(71)
Drabik Wiesław (1956- )
(70)
Jax Joanna (1969- )
(70)
Sandemo Margit (1924-2018)
(70)
Strożek Tomasz
(70)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(69)
Koontz Dean R. (1945- )
(69)
Cussler Clive (1931-2020)
(68)
Ingulstad Frid (1935- )
(68)
Pintara Maciej
(68)
Sparks Nicholas (1965- )
(68)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(67)
Grisham John (1955- )
(67)
Staff Leopold (1878-1957)
(66)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(66)
Dumas Aleksander (1802-1870)
(65)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(65)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(65)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(65)
Pawlikowska Beata (1965- )
(65)
Tarnowska Krystyna (1917-1991)
(65)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(64)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
14-17 lat
(7)
9-13 lat
(7)
Dorośli
(7)
Młodzież
(7)
6-8 lat
(2)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Gry planszowe
(7)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(7)
7 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Zbuduj swoje miasto [Gra karciana] / Tom Lehmann ; grafika Klemens Franz. - Konin : G3, 2012. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 13 x 20 x 2 cm.
Czas gry 20 min.
Liczba graczy 2-5
Zawartość pudełka: 110 kart, instrukcja
W każdej rundzie gracze wznoszą w swoich miastach nowe budynki, które zapewniają im przychód oraz niezmiernie ważne punkty zwycięstwa. Co ciekawe, karty dostępne w grze są równocześnie budynkami oraz środkiem płatniczym. Tylko najlepszemu strategowi uda się przyciągnąć największą liczbę obywateli do swojego Miasta. Proste zasady, szybka rozrywka!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyprawa do Newdale [Gra planszowa] / gra Alexandra Pfistera ; ilustracje Klemens Franz. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, copyright 2020. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 32 x 23 x 7 cm.
Czas gry około 90 minut
Liczba graczy 1-4
Wersja dla graczy
Zawartość pudełka: 3 dwustronne plansze gry, 1 plansza akcji, 4 dwustronne plansze graczy, 40 żetonów premii, 12 żetonów „5 towarów”, 1 puchar zwycięzcy, 8 żetonów blokady postępu, 4 żetony mostu, 4 żetony punktacji, 22 drewniane figurki, 50 drewnianych znaczników towaru, 44 domki, 20 drewnianych znaczników, 220 kart, woreczek, 1 zeszyt kronik, 1 instrukcja
Saga „O mój zboże!” ewoluowała w grę planszową! Nieznany ląd, intrygi, niepokój wśród Ludu Północy i wyczuwalne zbliżające się zagrożenie: to wyzwania, którym odważnie musisz stawić czoła!Podporządkowując się królewskim rozkazom, wyruszysz z Longsdale na wyprawę, aby sprawdzić, czy ryzyko jest naprawdę poważne. Będziesz przemierzać różne zakątki kraju, zabezpieczać żywność i materiały, budować statki, zatrudniać marynarzy i doświadczać przygód na własnej skórze. A co mówią plotki? Czy naprawdę istnieje mroźny kontynent i czy zostało tam założone zupełnie nowe miasto Newdale? Poznając 8 rozdziałów wciągającej opowieści, wkroczycie w świat pełen przygód i intryg. Rozdziały możecie rozgrywać jako kampanię (idąc kolejno rozdział za rozdziałem) albo jako niezależne rozgrywki. Gra Aleksandra Pfistera „Wyprawa do Newdale” kontynuuje historię, która rozpoczyna się w grze karcianej „O mój zboże!” i wykorzystuje tę samą mechanikę, wzbogaconą o możliwości płynące z rozwinięcia jej w pełnoprawną grę planszową! Tę historię możesz przeżywać wielokrotnie, za każdym razem spotykając znajome twarze, ale również zawiązując nowe sojusze. Z pewnością nie raz doświadczysz niespodzianki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry ok 60 minut
Liczba graczy 2-5
Zawartość pudełka: 1 plansza, 16 żetonów punktacji, 78 żetonów terenu, 1 worek, 5 znaczników punktacji, 6 żetonów odrzucenia, 6 parawanów, 1 znacznik rund, 1 żeton gracza rozpoczynającego, 73 monety, 1 instrukcja
Miękki piasek na plażach, łagodne wzgórza i potężne łańcuchy górskie. Tak - ten wspaniały krajobraz może oczarować każdego. Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednocześnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności. Czy uda ci się przechytrzyć przeciwników i zostać królem Wyspy Skye?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Agricola [Gra planszowa] / autor Uwe Rosenberg ; ilustracje Klemens Franz. - Nowa edycja. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, copyright 2016. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 32 x 23 x 7 cm.
Czas gry około 90 minut (30 minut * liczba graczy)
Liczba graczy 1-4
Wersja dla graczy
Zawartość pudełka: 1 plansza główna, 2 plansze rozszerzające planszę główną, 4 plansze gospodarstw, 1 plansza dużych usprawnień, 18 białych znaczników owiec, 15 czarnych znaczników dzików, 13 brązowych znaczników krów, 30 brązowych znaczników drewna, 24 jasnobrązowe znaczniki gliny, 14 białych znaczników trzciny, 16 czarnych znaczników kamieni, 24 żółte znaczniki zboża, 16 pomarańczowych znaczników warzyw, 1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego, 60 znaczników ogrodzenia (po 15 w 4 kolorach), 16 znaczników obory (po 4 w 4 kolorach), 20 znaczników członka rodziny (po 5 w 4 kolorach), 23 żetony zaorane pola/izby drewnianej chaty, 16 żetonów izby glinianej/kamiennej chaty, 2 żetony pola akcji, 1 żeton pole akcji „Praca dodatkowa”, 36 żetonów „1 żywność”, 8 żetonów „5 żywności”, 3 żółte żetony sugestii, 10 żetonów dóbr/żebrania, 14 kart akcji do kolejnych etapów gry, 10 czerwonych kart dużych usprawnień, 48 żółtych kart pomocników, 48 pomarańczowych kart małych usprawnień, 1 notes z tabelą do podsumowania zdobytych punktów, instrukcja, dodatek do instrukcji
Wiek XVII – trudne czasy dla chłopstwa. Gracze rozpoczynają grę, posiadając po dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (będą wykonywać różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność. Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można było rozwinąć hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska na których wypasać się będzie owce, dziki i krowy. „Pomocnicy” oraz „Usprawnienia” wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze. Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększania komfortu życia i powiększanie rodziny. Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 48 różnych kart „Pomocników” i 58 różnych kart „Usprawnień”. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Trzymasz w ręce egzemplarz nowej, odświeżonej edycji świetnej gry planszowej, która zdobyła uznanie i nagrody na całym świecie. W pudełku znajdziesz drewniane znaczniki warzyw i zwierząt!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry ok. 30 minut na każdego gracza
Liczba graczy 1-7
Zawartość pudełka: 347 drewnianych znaczników (zwierzęta, zasoby i krasnoludy), 66 akrylowych kryształków (ruda oraz rubiny), 16 plansz, 424 żetony, 30 kart gry, 1 notatnik, 1 instrukcja i 1 dodatek do instrukcji.
W te grze wcielasz się w rolę głowy małej rodziny krasnoludów, która zamieszkuje równe małą pieczarę tuż za wejściem do wielkiej jaskini. Twoje krasnoludy będą musiały zagospodarować las przed jaskinią i eksplorować jaskinię – każdego dnia coraz głębiej i głębiej. Pieczary, które odkryjesz w jaskini, możesz przebudować, tworząc z nich kolejne izby dla twojej rosnącej rodziny albo pomieszczenia usprawniające pracę. Musisz zdecydować, ile rudy będziesz wydobywać. Ruda potrzebna jest do produkowania broni, bez której nie mógłbyś wyruszać na wyprawy. Łupem z wyprawy może być np. zwierzę, materiał budowlany, a nawet możliwość przeprowadzenia akcji specjalnej. Podczas penetracji jaskini możesz natrafić na podziemne źródła wody pitnej, które – podobnie jak kopalnie rudy i rubinów – przyczynią się do wzrostu twojego bogactwa. Równie dużo pracy czeka cię przed jaskinią. Jeśli wykarczujesz las, możesz uprawiać zboże i warzywa albo ogrodzić nowo powstałe łąki, tworząc z nich pastwiska do hodowli zwierząt. Grę wygrywa ten, kto w najbardziej ekonomiczny sposób zagospodaruje obszar zarówno przed jaskinią, jak i wewnątrz niej. Skorzystaj z możliwości rozgrywki jednoosobowej, aby zapoznać się z działaniem i sposobem wykorzystania 48 różnych usprawnień, dzięki którym w trakcie gry możesz ulepszyć swoją jaskinię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Le Havre [Gra planszowa] / autor Uwe Rosenberg ; ilustracje Klemens Franz ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Pełne wydanie. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, copyright 2020. - 1 pudełko (wiele elementów) ; 32 x 23 x 7 cm.
Czas gry 100-200 minut
Liczba graczy 1-5
Zawartość pudełka: 1 plansza złożona z 3 części, 5 znaczników graczy, 5 znaczników statków, 7 okrągłych żetonów zaopatrzenia, 16 okrągłych żetonów żywności, 1 okrągły żeton gracza rozpoczynającego, 48 monet 1 frank, 30 monet 5 franków, 60 żetonów bydło/mięso, 60 żetonów zboże/chleb, 48 żetonów drewno/węgiel drzewny, 42 żetony glina/cegła, 42 żetony ryba/wędzone ryby, 30 żetonów żelazo/stal, 30 żetonów węgiel/koks, 30 żetonów skóra/błam. 5 kart podsumowania tury, 30 kart budynków zwykłych, 3 karty budynków początkowych, 82 karty budynków specjalnych, 4 puste karty budynków specjalnych, 20 kart rund, 11 kart pożyczki, 5 kart przebiegu rund, instrukcja, 1 dodatek do instrukcji
Zawiera rozszerzenie "Le Grand Hameau" oraz 12 kart promocyjnych opublikowanych w przeszłości!
„Le Havre” to gra o zarządzaniu portem, budowaniu statków oraz wznoszeniu budynków. W każdej turze musisz decydować, czy zabierasz z jednego z siedmiu straganów dobra jednego rodzaju, czy raczej przeprowadzasz akcję w budynku. Ilość dóbr dostępnych na każdym straganie zmienia się w każdej turze, ponieważ towary kumulują się na nich do czasu, aż ktoś je zabierze. Drewno, glina i żelazo są materiałami budowlanymi. Ryb, zboża i bydła będziesz potrzebować do wykarmienia robotników. Korzystając z akcji w budynkach możesz ulepszać dobra - po prostu odwróć żeton na drugą stronę. Drewno możesz przetworzyć na węgiel drzewny w Wypalarni węgla. Drewno będziesz wykorzystywać głównie jako materiał budowlany. Po ulepszeniu dostarczy ci jednak więcej energii niż przed nim. Energia z kolei jest wymagana przykładowo do przetworzenia gliny na cegły w Cegielni. Wypalarnia węgla oraz Cegielnia są jednak tylko dwoma spośród 33 „zwykłych” budynków, które znajdziesz w Le Havre. W pudełku znajdziesz również 36 budynków specjalnych. W każdej grze wykorzystujesz tylko kilka z nich, co powoduje, że każda rozgrywka będzie inna. Z rundy na rundę zwiększa się zapotrzebowanie na żywność. Musisz więc w odpowiednim czasie zbudować w Stoczni drewniane, żelazne i stalowe statki, które dostarczą ci dodatkową żywność w każdej rundzie. Posiadane statki możesz wykorzystać do transportu dóbr dla Armatora, co przyniesie ci zarobek. Statki i budynki możesz kupić (za pieniądze – franki) lub zbudować z posiadanych surowców. Wszyscy gracze mogą wchodzić do wszystkich budynków, jednak wstęp do wielu z nich wymaga poniesienia opłaty wejściowej - przeważnie w formie żywności. Grę zwycięża ten, kto zdobędzie największą fortunę. Obliczysz ją sumując zdobytą gotówkę z wartością posiadanych statków i budynków. W „Le Havre” może grać od 1 do 5 osób. Możesz grać w wariancie pełnym lub skróconym. To gwarantuje dostosowanie poziomu wyzwań do preferencji grających. To wydanie gry zawiera 50 dodatkowych kart!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry około 30 minut
Liczba graczy 2
Zawartość pudełka: 1 główna plansza czasu, 2 plansze kołder, 2 znaczniki czasu, 1 pionek neutralny, 33 żetony kawałków materiału, 5 żetonów specjalnych kawałków materiału, 1 żeton specjalny, 50 żetonów guzików, instrukcja do gry
Zobacz, jak wiele kawałków materiałów leży porozrzucanych wokół. Czas zrobić z nich piękną kołdrę! To zadanie wymaga odrobiny wysiłku, chwili wolnego czasu i solidnego zapasu guzików. Wygra gracz, który wybierze najlepsze kawałki materiału i umiejętnie połączy je w piękną kołdrę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia F2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej